RSS-linkki
Kokousasiat:https://dynastyjulkaisu.kase.fi:443/D10_Veteli/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://dynastyjulkaisu.kase.fi:443/D10_Veteli/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Sivistyslautakunta
Pöytäkirja 27.06.2023/Pykälä 51
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |
Koulutuksen ja opetuksen laadun arviointi / perusopetus ja 2.aste
SIVLTK 27.06.2023 § 51
239/12.02.00/2023
Valmistelija Sivistysjohtaja
Koulutusta koskevaan lainsäädäntöön on kirjattu koulutuksen järjestäjän velvoite arvioida antamaansa koulutusta (PoL 21§ ja LL 16§). Koulutuksen arvioinnin tarkoituksena on turvata lain tarkoituksen toteuttamista, tukea koulutuksen kehittämistä ja parantaa oppimisen edellytyksiä. Opetuksen järjestäjän tulee arvioida antamaansa koulutusta ja sen vaikuttavuutta sekä osallistua ulkopuoliseen toimintansa arviointiin.
Opetus- ja kulttuuriministeriö myönsi Kokkolan kaupungille Perusopetuksen laatukriteerien käyttöönottamiseen hankerahoituksen vuosille 2010-2013. Hankkeeseen osallistui Vetelin lisäksi useita kuntia Keski-Pohjanmaan maakunnan alueelta. Hankkeen tavoitteena oli viedä laatu ja arviointi osaksi kuntien ja koulujen toimintaa ja arkea sekä luoda maakunnallinen yhteistyöverkosto arvioinnin toteuttamiseen. Lisäksi tavoitteena oli avata perusopetuksen laatukriteerit ja tehdä arviointi ja laatu tutuksi, näkyväksi ja tietoiseksi toiminnaksi kunnissa ja kouluilla. Hankkeen myötä perustettiin maakunnallinen ohjausryhmä, jonka säännölliseen toimintaan edelleen osallistuvat maakunnan kuntien nimetyt laatuvastaavat.
Lukuvuonna 2022-2023 kysely on toteutettu perusopetuksen 5. ja 8. luokkien oppilaille sekä lukion 2. vuosikurssin opiskelijoille, perusopetuksen huoltajille (5. ja 8. luokkien), perusopetuksen koulunkäyntiohjaajille, opettajille ja rehtoreille.
Liitteenä kyselyn yhteenvedot.
Esittelijä Sivistysjohtaja Keltti-Heikkilä Maria
Päätösehdotus Sivistyslautakunta merkitsee arvioinnin tietoon saatetuksi.
Päätös Merkittiin tietoon saatetuksi.
__________
Edellinen asia | Seuraava asia | Muutoksenhakuohje Kokousasia PDF-muodossa |