RSS-linkki
Kokousasiat:https://dynastyjulkaisu.kase.fi:443/D10_Toholampi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
https://dynastyjulkaisu.kase.fi:443/D10_Toholampi/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Sivistyslautakunta
Pöytäkirja 20.05.2025/Pykälä 35
Edellinen asia | Seuraava asia | ![]() ![]() |
Lukion opetussuunnitelma 1.8.2025 lukien
SivL 20.05.2025 § 35
123/12.00.01.00/2025
Valmistelija Sivistysjohtaja Ville Hirvikoski, puh. 040 150 5230
Opetushallitus on antanut koulutuksen järjestäjille 20.3.2025 määräyksen OPH-719-2025 lukion opetussuunnitelman perusteisiin 2019 tehdyistä muutoksista ja toimeenpanosta. Koulutuksen järjestäjä ei voi jättää noudattamatta tätä määräystä tai poiketa siitä. Määräykseen perustuva tarkistettu paikallinen opetussuunnitelma tulee ottaa käyttöön viimeistään 1.8.2025.
Muutokset on tehty lukion opetussuunnitelman perusteiden 2019 alalukuihin: 1.1 Opetussuunnitelman laatiminen (ensimmäinen ja kolmas kappale)
3.5 Kodin ja oppilaitoksen yhteistyö (viimeinen kappale)
4.2 Oppimisen tuki ja erityisopetus (koko alaluku)
5.5 Muutoksenhaku arviointia koskevaan päätökseen ja oppimäärän suorittamiseen liittyvä oikaisuvaatimus (kolmas, neljäs ja viides kappale).
Lukion opettajakunta ja rehtori ovat valmistelleet liitteenä olevan tarkistetun Toholammin lukion opetussuunnitelman. Määräyksestä johtuvien muutosten lisäksi on tehty pieni muutos alalukuun 7.2, jossa biologian paikalliset opintojaksot on muutettu valtakunnallisia biologian moduuleja vastaaviksi.
Toholammilla oli aiemmin koottu moduulit BI02 ja BI03 yhdeksi opintojaksoksi, mikä aiheutti sekaannuksia arvioinnissa ja opintopisteiden laskemisessa.
Esittelijä Sivistysjohtaja Hirvikoski Ville
Päätösehdotus Sivistyslautakunta hyväksyy liitteen mukaisen Toholammin lukion opetussuunnitelman noudatettavaksi 1.8.2025 lukien.
Käsittely kokouksessa Yläkoulun ja lukion rehtori toimi asiantuntijana kokouksessa ennen päätöksentekoa.
Päätös Sivistyslautakunta hyväksyi päätösehdotuksen.
Edellinen asia | Seuraava asia | ![]() ![]() |